I. ПОДГОТОВКА И АТЕСТИРАНЕ НА УЧЕБНИ МАТЕРИАЛИ
1. Учебни материали за осигуряване на дистанционна форма на обучение в НСА „Васил Левски, съгласно Наредбата за държавните изисквания за организиране на дистанционна форма на обучение във висшите училища, са:
Първо равнище - учебни и методически материали на хартиен носител или техните електронни варианти;
Второ равнище - мултимедийни и интерактивни учебни материали, разпространявани на електронни носители, магнитни и оптични дискове, аудио и видео средства;
Трето равнище - учебни материали и модули за обучение и оценяване, разположени на специализиран сървър с гарантиран високоскоростен достъп до интернет;
Четвърто равнище - учебни материали и ресурси за самоподготовка, разположени във виртуалната система за дистанционно обучение на НСА „Васил Левски”.
2. Учебните материали за дистанционна форма на обучение осигуряват възможност на обучаемите за активна самоподготовка и компенсиране на създадената между тях и преподавателите дистанция, посредством технологични и комуникационни средства.
3. Учебните материали и ресурси за самоподготовка, използвани в ДФО по дадена специалност, осигуряват не по-малко от 75 на сто от учебното съдържание на учебната програма и се разработват по методика, която съответства на спецификата на специалността.
4. Предназначените за ДФО материали и ресурси се разработват съгласно утвърден от Академичен съвет Стандарт на НСА „Васил Левски” за подготовка и атестиране на учебни материали и ресурси за дистанционна форма на обучение.
5. Учебните материали следва да бъдат авторска разработка, като при използване на чужди материали се посочва съответния източник.
6. Подготовката и актуализацията на учебните материали и ресурси, предназначени за ДФО, се осъществява от преподаватели в катедрата, водеща обучението по съответната учебна дисциплина.
7. ЦДЕО организира и провежда обучение и консултации с преподавателите за подготовка на учебните материали, предназначени за ДФО и за публикуването им интернет системата на ДО.
7а. (АС 13.10.2016 г.) 1. Преподавателите задължително попълват предоставена им от ЦДЕО анкета, оценяваща готовността им за извършване на преподавателска дейност в дистанционна форма на обучение, съгласно утвърдената „Система за контрол на качеството на дистанционното обучение в НСА „Васил Левски””.
8. Учебните материали, предназначени за ДФО се обсъждат и оценяват от съответната катедра или програмен съвет по критерии, определени в Стандарт на НСА „Васил Левски” за подготовка и атестиране на учебни материали и ресурси за дистанционна форма на обучение.
За да бъдат атестирани учебните материали за ДФО, ръководителят на съответната катедра представя:
9. Дейността по организиране на процеса по атестация на учебните материали за ДФО се осъществява от ЦДЕО.
10. При констатирани несъответствия със Стандарта на НСА „Васил Левски” за подготовка и атестиране на учебни материали и ресурси за дистанционна форма на обучение, ЦДЕО отправя мотивиран отказ и препоръки за усъвършенстване на същите до ръководителя на катедрата или на магистърската програма, подал заявка за атестиране на учебни материали за ДФО.
11. Сроковете за подготовката, предоставянето и публикуването на учебните материали и ресурси в ЦДЕО са определени в Стандарт на НСА „Васил Левски” за подготовка и атестиране на учебни материали и ресурси за дистанционна форма на обучение.
12. Съхранението, разпространението и размножаването на учебните материали се осъществява от катедрата, водеща обучението по съответната учебна дисциплина в ДФО.
13. След утвърждаване на учебните материали от ЦДЕО:
14. Преподавателите в ДФО са длъжни:
15. Администраторът на интернет базираната система за ДФО е длъжен по график, съгласуван с Ръководителя на ЦДЕО, да създават архив на базата от данни на виртуалната система за дистанционно обучение на НСА „Васил Левски”.
16. Атестирането на учебните материали за дистанционно обучение са елемент от цялостното поддържане на качеството на обучение в НСА „Васил Левски”.
Редът за Подготовка и атестиране на учебните материали за дистанционна форма на обучение е приет на заседание на Академичния съвет с протокол № 32, състояло се на 14.10.2015 г. Извършени са промени, приети от Академичния съвет на заседание от 13.10.2016 г. с протокол № 9Изтеглете документа в PDF формат